Huh, työviikko alkaa olla onnekseni lopuillaan. Vaikka eipä silti, viikko on livahtanut sukkelaan, ja nyt loppuviikon, siis tämän torstain ja huomisen perjantain, olen työkierrossa. Toisin sanoen olen muissa kuin tavanomaisissa tehtävissäni - ja ihan vapaaehtoisesti! Se tuo kuitenkin uutta näkökulmaa normaaliin päivätyöhöni, on ikään kuin kolikon toinen puoli.

Joskus harvoin - ja todella tarkoitan harvoin - harmittelen sitä, että olen kerrostaloasuja. Olen liian mukavuudenhaluinen - en siis laiska missään nimessä! ;) - asumaan omakotitalossa. Kerrostalossa minun ei tarvitse kantaa huolta lumitöistä tai pihan haravoinnista (jos en itse välttämättä halua), tai talon kunnostuksesta - kerrostalossa riittää, että raotan kukkaroni nyörejä juuri sopivasti, että yhtiökokouksessa sovitut korjaustoimet saadaan osaltani katettua.

Tänään hetkellisessä "mielenhäiriössä" koin ihan pikkiriikkistä kaipuuta omakotiasumiseen. Nimittäin tässä tapauksessa kolikon kääntöpuoli on oma puutarha ja sen antimet... Se tietysti edellyttäisi jonkinlaista viherpeukaloa, ja se peukalo saisi olla mieluusti muualla kuin keskellä kämmentä! ;)

Parilla kollegallani vaikuttaa olevan hyvinkin satoisat puutarhat, jotka antavat marjaa ja hedelmää yli oman tarpeen. Nimittäin ensin TiTu tarjosi minulle paria reilua pussillista omenoita, ja seuraavana päivänä Mrs. Willow-B aronian marjoja ja kesäkurpitsoita... jotta voisin keitellä vaikkapa aronia-kesäkurpitsa-omenahilloa, jota hän itse kokeili taannoin. Sain Mrs. Willow-B:n keitoksista maistiaisia ja se oli Jumalattoman Hyvää!! Joten tämä ilta vierähtäneekin sitten omena- ja kesäkurpitsateatterin tiimellyksessä, jotta saan hillon keiteltyä.

Resepti on poimittu Puutarha.netistä ja se on seuraavanlainen:

Nannan aroniahillo (syysunelma)

1,3 l aronianmarjoja
1,3 l omenaraastetta
1,3 l kesäkurpitsaraastetta
1 kg hillosokeria

Valmistus tapahtuu hillosokeripussissa olevan ohjeen mukaan.